Images

ပညာ ….ပညာ….ပညာသင္မ်ားနွင့္ ပညာရွင္မ်ား




ေလာကတြင္ ပညာသည္ အလြန္အေရးပါ ပါသည္။ ပညာၿဖင့္ အမွန္အမွားကို ဆံုးၿဖတ္နိုင္သည္။ ပညာၿဖင့္ ဘ၀ လမ္းေၾကာင္းကို ေလ်ွာက္နိုင္သည္။ ပညာၿဖင့္ ေလာကအလယ္တြင္ အလုပ္အေကၽြးၿပဳနိုင္သည္။ သို ့ေသာ္ ထို ပညာကို လြယ္လြယ္နွင့္မရနိုင္။ကိုယ္အားၿဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဥာဏ္အားၿဖင့္လည္းေကာင္း သင္ယူရသလို ေငြအား ၿဖင့္လည္း ၀ယ္ယူရပါသည္။
ယခုေခတ္တြင္ ထိုသို ့၀ယ္ယူလုိက္ေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္၍လည္း အသံုးခ်မရေသာအခါ လူငယ္တုိ ့၏ဘ၀ သည္ ေ၀ေလေလၿဖစ္လာရသည္။ သူငယ္တန္းမွစ၍ ဘဲြ ့ရသည္အထိ ကုန္က်စရိတ္သည္ ဘဲြ ့ရသည္မွ ေသသည္ထိ ၿပန္ရွာလ်ွင္ ၿပန္ရနိုင္မည္လား မေသခ်ာေတာ့။ ထိုအခါ ေငြၿပန္ရွာနိုင္ရန္ နုိင္ငံၿခားသို ့ေၿခဦးတည္ေသာအခါ တိုင္းၿပည္ တြင္ ပညာတတ္ဆံုးရွုံးရၿပန္သည္။ သူတို ့ကိုလည္း အၿပစ္မဆိုသာ။ ဘယ္သူ ့ကိုမွလည္း အၿပစ္မတင္သာ။
ယေန ့ေခတ္ ၿမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား၏ မွတ္ဥာဏ္တြင္ စာအုပ္ထဲက စာသာရွိသည္။ စာေမးပဲြတြင္ က်က္ထား သမ်ွ ၏ သည္ မေရြးၿပန္ေရးမည္။ ထိုသို ့ၿဖင့္ သူတို ့၏ တစ္နွစ္တစ္တန္းတက္ ေအာင္ပန္းကို ရနိုင္မည္ၿဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္လည္း သူ ့ဘ၀အတြက္ အဆင့္ၿမင့္ပညာတစ္ခုကို သင္ယူခြင့္ၾကံဳေသာအခါ ေနာက္က်ေစေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သေဘာတရားနားမလည္ဘဲ နွုတ္တိုက္ခ်သမ်ွသည္ တစ္ပဲြသာတိုးနိုင္သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထိုနည္းအတိုင္းနွင့္ ဘဲြ ့လက္မွတ္တစ္ခုရ၍ ေက်ာင္းဆရာ သို ့မဟုတ္ ပါေမာကၡ တစ္ေယာက္ၿဖစ္လာေသာအခါ သူနည္းနွင္နွင္ပင္ၿဖစ္ေသာ လူသားကလံုးေလးမ်ား ဆက္ေမြးထုတ္ေပးေနပါ လိမ့္မည္။
စင္ကာပူတြင္ သြားတက္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး စာသိပ္မလိုက္ဟုဆိုပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲလို ့ေမးေတာ့ သူတို ့က အေတြးအေခၚပိုင္းကို ဦးစားေပးေသာ ေမးခြန္းေတြကို ေမးလို ့ဟုေၿပာပါသည္။ ၿမန္မာလူငယ္မ်ားက နိုင္ငံၿခားတြင္သာ ေက်ာင္းတက္ခ်င္ၾကသည္။ ကိုယ္အရင္ဆံုးၿဖည့္ရမည့္ လိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း မၿပင္ဆင္။ အေၿခခံ ကလည္း အားနည္းေတာ့ နိုင္ငံၿခားတြင္ အေၿခမလွၿဖစ္ရသည္။
ဘဲြ ့ရသူတစ္ေယာက္သည္ အဂၤလိပ္စကားကိုနားမလည္။ သဒၵါ မွန္ေအာင္ မေရးတတ္ေသာအခါ ဘယ္သူ ့ကို အၿပစ္တင္ရမွန္းမသိေတာ့။ ဘာေတြလိုေနလို ့နည္း။ဘယ္သူေတြ မွားေနလို ့နည္း။ ေမးခြန္းေတြသာ တန္းစီလာ သည္။ ၿမန္မာနိုင္ငံ၏ သင္ရိုးသည္ အလြန္ရိုးရွင္းပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားနား လည္နိုင္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ သင္ေပး သူမ်ားက မည္သို ့ကေလးမ်ား နားလည္ေအာင္ သင္ေပးၾကမည္လဲ။ ဤသည္လည္း အေရးၾကီးေသာ အေၿဖရွိရန္လို လာသည္။ စာကိုဖတ္ၿပရုံမ်ွသာဆိုလ်ွင္ ကေလးလည္းနားလည္မည္မဟုတ္။ ၿပ႒ာန္းစာအုပ္၏လႊမ္းမိုးမွုသည္ သူတို ့၏ စဥ္းစားဥာဏ္နွင့္ ကိုယ္ပိုင္အစြမ္းအစကိုပင္ ဖံုးလႊမ္းထားေတာ့သည္။ က်ဴရွင္က်မွေတြ ့မည္ဆိုလည္းလဲ က်ဴရွင္မ တက္ေသာကေလးမ်ား က်န္ရစ္ၿဖစ္မည္။ ေမာ္ဒေရးရွင္းေပး၍ အေအာင္ေပးၿခင္းသည္လည္း ကေလးကိုပိုမို အနည္ထိုင္ေစပါသည္။
ပညာသင္ေပးသည့္ နည္းစနစ္ပံုစံတို ့သည္ ေက်ာင္းသားတို ့၏ အမူအက်င့္ စိတ္ပါ၀င္စားမွုအေပၚမူတည္၍ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေၿပာင္းလဲသင့္ပါသည္။ ယေန့ေၿပာင္းလဲထားသည္ဆိုေသာ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းတြင္ အသံုးခ်မွု ရွိမရွိ စစ္ေဆးသင့္သည္။ လာမည္ဟုၾကိဳသိလ်ွင္ေတာ့ သူတို ့ေကာင္းမြန္ေသာ အၿပဳအမူမ်ား နွင့္ ဖံုးအုပ္ထားလိမ့္မည္။
ငယ္ရြယ္ေသာကေလးငယ္တို ့၏ ဇာတိစိတ္မ်ား၊ စြမ္းရည္ပုန္းမ်ား၊ ဇီ၀ကမၼေစ့ေဆာ္မွုမ်ားသည္ ေမးခြန္းပင္မပါ ေသာ အေၿဖခ်ည္းအလြတ္က်က္ခိုင္းသည့္ အပ်င္းထူသည့္ ဆရာမ်ားလက္ခ်က္ၿဖင့္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနသည္။
အရက္ေသာက္လာၿပီး စာသင္ေနေသာ ဆရာမ်ားရွိသည္။ နွစ္လံုးတြက္ေနေသာ ဆရာမမ်ားရွိသည္။ နွစ္လံုး ေပါက္ေသာ ဆရာမကို ကိုယ္တိုင္မေၿပာဘဲ အရက္မူးေနေသာဆရာက ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားမွတစ္ဆင့္ မုန္ ့ဖိုး သြားေတာင္းခိုင္းသည္။ ကေလးမ်ားက ဘယ္သူ ့ကိုေၾကာက္ရမည္လဲ။ ေၿမစာပင္ေလးမ်ားပင္။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆို ဆရာဆရာမၿမင္လ်ွင္ အေ၀းမွပင္ လက္ပိုက္ ေခါင္းငံု ့ကာ အရိုအေသေပးၾကရသည္။ ယခု တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ပင္ ဆရာ ဆရာမအနားမွ ဆိုင္ကယ္ကို တိုက္လုမတတ္ ေမာင္းေနၾကသည္။ လမ္းေဘးကဆင္းရင္ ဆင္း မဆင္းလ်ွင္ၿဖင့္ အတိုက္ပင္။ ေလာကနီတိ၊ လူ ့က်င့္၀တ္ သူတုိ ့ငယ္စဥ္ကပင္ မသင္ခဲ့ရတာကိုး။ မည္သူ ့ကို နားလည္သင့္သနည္း။
ဖာလိုက္ ေထးလိုက္၊ သဲဖို ့လိုက္နွင့္ အစမ္းသပ္ခံပညာေရးတြင္ လူငယ္အမ်ားစု အသက္ၾကီးကုန္ဖူးသည္။ ပညာေရးစနစ္သည္ တိုင္းၿပည္၏အဓိကထုတ္ကုန္ၿဖစ္လ်ွင္ ရတနာလူငယ္ကုန္ေခ်ာမ်ားထြက္လာနိုင္သည္။ ကုန္ၾကမ္း သည္ သံုးမရလ်ွင္ တန္ဖိုးရွိေသာ ထုတ္ကုန္မွာ ေစ်းမရနုိင္ေခ်။ ေနာင္အနာဂတ္ၿမန္မာနိုင္ငံအတြက္ ( စကားလံုးၾကီး ၾကီးၿဖင့္ ခ်ီေၿပာၿခင္းပါ ) လူငယ္မ်ားဟာ မေအာင္မေနရ အတန္းတင္စနစ္တြင္ သိမ္းၾကံဳးပါလာသူၿဖစ္ပါက သူ ့ဘ၀ခရီး လမ္းနွင့္ အတူ နိုင္ငံ၏အေၿခအေနသည္ပင္ ေက်နပ္ဖြယ္ေကာင္းမည္မဟုတ္ပါ။
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မရွိေသာ လူ ့ဘ၀ခရီးလမ္းသည္ ပို၍နက္နဲကာ တြက္မရေသာ ပုစာၦမ်ား၊ ပံုေသနည္းမရွိေသာ အခက္အခဲမ်ားၿဖင့္ ၿပည့္နွက္ေနသည္ၿဖစ္ရာ ထိုခရီးတြင္ သူတို ့မည္သို ့ေလ်ွာက္မည္နည္း။
သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားသည္ စကၠဴမ်ားနွင့္သာၿဖစ္လ်ွင္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။ စာေရးသူအထက္တန္း တက္စဥ္က လက္ေတြ ့ခန္းတစ္ခါတည္း ၀င္ရဖူးသည္။ သို ့ေသာ္ ဘာမွ မည္သူမ်ွ သင္ၿပမည့္သူရွိမေနပါ။ မိုက္ကရို စကုပ္တခုကိုသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ၾကည့္ၾကရသည္။ ကၽြန္မအလွည့္တြင္ ဘာ ၾကည့္ရမွန္းမသိ၍ ပါးမွ သနပ္ခါးေလးကိုခြာကာ တင္ၾကည့္ဖူးသည္။ ဆယ္စုနွစ္တစ္ခုပင္ကုန္သြားေသာ္လည္း ယေန ့ေခတ္တြင္လည္း တကၠသိုလ္၀င္တန္းကေလးမ်ား လက္ေတြ ့ခန္းထဲတြင္ ဘာဓာတ္ေငြ ့မွ မထုတ္ေဖာ္ဘူး။ Copper ထဲကို Nitric acid (dil) ထည့္ရင္ Nitrogen oxide ထြက္မည္ဆိုသည္မွာ အာဂံုေဆာင္ေသာ စာသာ က်က္ ေနရဆဲပင္။ လက္ေတြ ့မပါေသာ သီအိုရီၿဖစ္၍ ထိုနိုက္ထရိုဂ်င္သည္ ဘာအေရာင္မွန္းပင္ မၿမင္ဘူးၾက။
ေက်ာင္းသားမ်ားကို အဖဲြ ့လိုက္ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးသင့္သည္။ ဒါမွ team work ၿဖင့္ အလုပ္ လုပ္တတ္ကာ စည္းလံုးလာမည္။ ထို ့အၿပင္ ကိုယ္ပိုင္ေလ့လာသင္ယူတတ္ေအာင္ self learning၊ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ တာ၀န္ယူတတ္သည့္ responsibility ၊ ကိုယ့္ေလ့လာသင္ယူမႈအေပၚ ကိုယ့္ဖာသာ ျပန္လည္ ဆန္း စစ္တတ္ေအာင္ self - reflection စတာေတြကို ေလ့က်င့္ေပးသည္။ အဖြဲ႕လိုက္ တစ္တန္းလံုးကို တင္ျပတာ presentation လည္း လုပ္ၿခင္းၿဖင့္လည္း စာကိုပိုမို မွတ္မိေစကာ ေက်ာင္းတက္ေပ်ာ္ေစလိမ့္မည္။
မူလတန္းနွင့္ အလယ္တန္းအဆင့္တြင္လည္း က်ဴရွင္တက္သည့္ကေလးသာ မ်က္နွာသာရသည္။ တစ္လ တစ္ခါ စာေမးပဲြစစ္ ၿပီးေသာအခါ ထိုသင္ခန္းစာမ်ားသည္ စာအုပ္ထဲတြင္သာက်န္ေနေတာ့သည္။ ေနာက္စာေမးပဲြတြင္ ထိုသင္ခန္းစာကို ၿပန္ၾကည့္စရာမလိုဟုဆိုသည္။ နယ္မ်ားတြင္ ဆရာဦးေရမလံုေလာက္၍ အၿပင္မွ ဆရာမ်ားကို(နယ္ခံ ဘဲြ ့ရ သို ့မဟုတ္ ဆယ္တန္းေအာင္ထားသူမ်ား)ၿပန္ခန္ ့ထားရသည္။ သို ့ေသာ္ ထိုဆရာမ်ားသည္ တခါတရံ ၁၀ ရက္ တရားစခန္း၀င္ ေနတတ္သည္။ တခါတရံ ၿမိဳ ့တက္၍ ေစ်း၀ယ္သြားၾကသည္။ အတန္းထဲတြင္ စာစစ္ဖို ့အၿမန္လိုေသာ အခါ ကေလးမ်ားကို ညဘက္စာၾကည့္ေခၚကာ စာၿပန္စစ္ခိုင္းေနၾကသည္။ ကိုယ္ေၿဖထားေသာစာကို ကိုယ္ၿပန္စစ္ ေသာကေလးမ်ား ၿမန္မာၿပည္တြင္ အမွန္တကယ္ရွိေနပါသည္။ ၿမန္မာၿပည္ပညာေရးသည္ အမွန္တကယ္ပင္ စိတ္၀င္ စား ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။
စင္စစ္ပညာေရးတြင္ အတက္ၿမန္ဖို ့ထက္ အေၿခမွာပင္ၿမဲဖို ့ အေရးၾကီးပါသည္။ ဘြဲ ့တစ္ခုပင္ရေသာ္လည္း သာမန္အဂၤလိပ္စကားပင္ မေၿပာတတ္ နားမလည္ၾကသည္မွာ ေအာက္ေၿခလြတ္ခဲ့ေသာ ပညာသင္ၾကားနည္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္။ အသိမွန္မွ အက်င့္မွန္မည္ၿဖစ္၍ ငယ္စဥ္ကပင္ မိခင္ဘာသာစကား ပိုင္နိုင္ေအာင္ အေၿခခံမ်ားနွင့္တကြ တ္၊ က္ မွန္ကန္စြာေရးနိုင္ေအာင္ ပံံ့ပိုးေပးဖို ့လိုပါသည္။ ထို ့အတူ အဂၤလိပ္စာသဒၵါကိုလည္း အသက္ ၈ နွစ္ေက်ာ္လ်ွင္ အစပ်ိဳး၍ ေပးသင္ထားသင့္သည္။ အသံသြင္းထားေသာ ဓာတ္ၿပားေဟာင္းကို ၾကိမ္ဖန္တလဲလဲ နားေထာင္ေစၿခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သူတို ့၏
ေမြးရာပါစြမ္းရည္ပုန္းမ်ား ( Innote Potentialition )
အၿပဳအမူ အက်င့္စရိုက္ ( Behaviour )
ဇာတိစိတ္ (Instincts ) တို ့ကို ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ၿပဳၿပီး မွန္ကန္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္ဖန္တီးေပးသင့္သည္။ လူသားမ်ားၿဖစ္ေသာ သူတို ့တြင္လည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မ်ားရွိနုိင္သည္ၿဖစ္ရာ ၄င္းတို ့အတြက္ အခြင့္အလမ္းေပး၍ စိတ္တိုင္းက် ထုတ္လႊင့္ခြင့္ေပးသင့္ပါသည္။
ဤစာစုကို ကၽြန္မေရးရၿခင္းမွာ အၿပစ္တင္ၿခင္းလည္းမဟုတ္။ ကၽြန္မတို ့ဘာလုပ္နိုင္ၾကမည္လဲ အၾကံေတာင္းရုံ မ်ွသာ ၿဖစ္သည္။ ၄၉၆ မွတ္ရေသာကေလးမေလးနွင့္ အမွတ္ေပါင္း ၄၅၁ မွတ္ရေသာ ကေလးငယ္နွစ္ဦးက သူတို ့ဘာတက္ရမွန္းမသိလို ့ဟု ေၿပာသည္။ သူတို ့မွာ ဆယ္တန္းကိုအမွတ္ေကာင္းေကာင္းနွင့္ေအာင္ဖို ့သာ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားခဲ့ၾကသည္။ ဘာလုပ္ရမွန္းလည္းမသိ ဘာလုပ္မယ္လို ့လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္လည္းမရွိ။ အသိ ပညာနွင့္ အတတ္ပညာပိုင္းတို ့တြင္ လတ္တေလာအတတ္ပညာပိုင္းက အလုပ္ရလြယ္ကူသည္။ အသိပညာပိုင္းသည္ ေနရာတိုင္းတြင္ ၿပန္အသံုးခ်မရၿပန္။ အတတ္ပညာပိုင္းတြက္ဆိုလ်ွင္လည္း ေငြေၾကးတတ္နိုင္ဖို ့လိုၿပန္သည္။ ထိုေငြ ေၾကးသည္ သိန္းဆယ္ဂဏာန္းနီးေသာအခါ သာမန္မိသားစုမ်ားတြင္ အခက္အခဲၿဖစ္လာရေတာ့သည္။ သားသမီး သည္ လုပ္ခ်င္သာတာသိသည္။ မိဘ၏အခက္ခဲကို နားလည္မေပးနိုင္။ ယခုလည္း ဤသို ့ပင္ၿဖစ္လိမ့္မည္။ ကၽြန္မ တို ့ၿဖစ္ခ်င္သာတာ သိသည္။ နိုင္ငံ၏အခက္အခဲကို နားမလည္နိုင္။ သို ့ေသာ္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေၿပာင္းလဲနည္း မ်ားၿဖင့္ ေၿပာင္းလဲကာ ပညာရွင္မ်ားက ပညာသင္ၿမန္မာကေလးငယ္မ်ားကို ေအာက္ေၿခကပင္အသြင္ေၿပာင္း ပ်ိဳး ေထာင္ေပးဖုိ ့ သင့္သည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
ဧပရယ္ေဆြေဆြ

ဆရာစိုးမင္းရဲ ့ " ၀ါဆို၀ါေခါင္ေရေတြၾကီးေတာ့ " ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ကိုဖတ္ၿပီး ရလာတဲ့အေတြးေလးပါ။ ေက်းဇူးပါဆရာ။



0 comments: